استفاده از قاب ها به عنوان یکی از عناصر مهم در ترکیب بندی عکس

استفاده از قاب ها به عنوان یکی از عناصر مهم در ترکیب بندی عکس

تعمیر دوربین کانن ، تعمیر دوربین نیکون ، تعمیر دوربین سونی ، تعمیر دوربین ، نمایندگی تعمیر دوربین

 

در سبک های عکاسی در فضای باز , منظره و حیات وحش ؛ استفاده از قاب ها به عنوان یکی از .عناصر ترکیب بندی عکس برای جلب توجه مخاطب ؛ یکی از تکنیک های بسیار مهم و کاربردی به شمار می آید.

تاکنون موارد بسیار زیادی را در رابطه با نکات فنی کار با دوربین های عکاسی را بیان نموده ایم . در اینجا به یک عامل مهم در زمینه ترکیب بندی هنری یک عکس اشاره خواهیم داشت .

تعمیر دوربین نیکون

استراتژی تعیین شده از سوی عکاس برای تنظیم کادر و ترکیب بندی یک عکس ؛ در ایجاد یک عکس زیبا و شگفت انگیز ؛ اهمیت بسیار زیادی دارد .زمانی که از به کارگیری قاب ها در ترکیب بندی عکس صحبت می شود ؛ هدف ما خریدن تصاویر آماده و قرار دادن سوژه در درون یک قاب به صورت نرم افزاری نیست ؛ بلکه در اینجا قاب بندی را به عنوان یک تکنیک در ترکیب بندی که تاثیر مستقیم در جلب نظر و توجه مخاطب به سمت سوی اصلی دارد ؛  مورد اشاره قرار می دهیم .

 

قاب ها ( کادر ها ) عناصری در پیش زمینه یک عکس هستند سوژه اصلی مورد عکاسی در درون خود جای می دهند . با استفاده از این شیوه ؛ مخاطب در اولین مرتبه نگاه کردن به عکس ؛ سوژه اصلی را در درون یک کادر یا قاب طبیعی می بیند .

یکی از رایجترین شیوه ها در استفاده از تکنیک قاب بندی ؛ قرار دادن سوژه در مرکز تصویر و قاب پیش زمینه است .

 

 به    عنوان مثال ؛ در تصویر فوق , برای عکاسی از ماه ؛ از میان شاخ و برگ یک درخت بزرگ برای نگاه کردن به سوژه اصلی استفاده شده است .

یکی دیگر از شیوه های رایج در استفاده از قاب ها ؛ کادر بندی با استفاده از نماهای داخلی ساختمان می باشد .

تعمیر دوربین سونی

 در این روش ؛ سوژه اصلی در محلی خارج از محیط ساختمان قرار می گیرد .در آموزش های قبلی به این نکته اشاره نموده ایم که در عکاسی پرتره ؛ چشم انسان به سمت روشن ترین و پر نورترین بخش تصویر کشیده می شود . 

 

در عکاسی از منظره نیز ؛ نقاط پر نور تصویر موجب جلب توجه چشم مخاطب می شوند . استفاده از نماهای داخلی کم نور به عنوان یک قاب برای در بر گرفتن سوژه اصلی در فضای خارجی ، یک شیوه موثر در استفاده از این تکنیک خواهد بود .

تعمیر دوربین کانن

در صورت عدم وجود هرگونه کادر یا قاب قابل استفاده در ترکیب بندی به صورت طبیعی ؛ قاب ها را به صورت مصنوعی و با کمک خلاقیت خود به وجود بیاورید .

 

 

تعمیر دوربین

تعمیر دوربین کانن

تعمیر دوربین نیکون

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد